Eenvoud in IT: onze aanpak voor jouw vraagstuk
Stap 1: De opdracht
Nieuwe opdrachten komen via diverse kanalen binnen: via bestaande klanten, partners, de website of via onze vrienden van de Sales afdeling. Komt de opdracht van een nieuwe klant, dan volgt toewijzing aan een Accountteam.
Bij Kodision werken we met 3 Accountteams. Alle accountteams werken in een Agile/Scrum setting en zijn zelf organiserend. Dit houdt in dat we, buiten alle sales activiteiten, binnen de Accountteams alles zelf regelen. Dit brengt een hogere mate van verantwoordelijkheid met zich mee, maar ook meer vrijheid voor de Accountteams om zelf hun eigen werk vorm te geven. Natuurlijk met als streven: meer dan tevreden klanten. Door met Accountteams te werken blijft de kennis beter geborgd en zijn we als Kodision beter in staat de klant te bedienen.
Stap 2: De impactanalyse
Na het binnenkomen van de opdracht wordt er een impactanalyse gemaakt. Hierbij kijken we naar de vraag van de opdrachtgever. De impactanalyses worden gemaakt en gereviewed door onze ervaren consultants. Wat moeten we doen (de analyse), hoe gaan we het realiseren en wat zijn de aandachtspunten, zoals risico’s en randvoorwaarden. En tot slot natuurlijk hoeveel tijd (en geld) gaat het kosten om de opdracht te vervullen.
Stap 3: Het project
Binnen onze Accountteams hebben we twee manieren van het vervullen van een klantopdracht: inzet via consultants of in projectvorm bij Kodision op locatie. Sommige opdrachten lenen zich meer voor inzet. Denk bijvoorbeeld aan een klant die een Scrummaster met specifieke TriplEforms kennis nodig heeft. Andere projecten waar de klant zelf minder ontwikkelcapaciteit heeft, lenen zich meer om opgelost te worden in projectvorm. Op die manier ontzorgen we de klant en nemen wij ze actief mee in de werkwijze en ontwikkelingen van onze teams.
Binnen de Accountteams hebben we dus diverse teamleden: consultants, software/functionele engineers, scrummasters en projectleiders. Binnen de teams werken we met Scrum en hebben we tijdens de uitvoer van een project korte lijnen met de klant.
Stap 4: Afronding, evaluatie & support
Tot slot hoort bij succesvolle afronding van een opdracht ‘decharge’ van de klant. Decharge wil zeggen dat de klant de geleverde oplossing reviewt en goedkeurt. Daarnaast is dit een moment om te kijken of alles volgens afspraak is gegaan en waar we samen vinden we dat er nog wat te verbeteren valt. De feedback monitoren we door middel van periodieke KTO (Klant Tevredenheid Onderzoek). Daarbij vragen we de klant hoe ze de klantreis hebben ervaren bij Kodision. De resultaten hiervan nemen we weer mee in onze aanpak.
Om de klant na een project/opdracht goed te kunnen blijven bedienen dragen we het project van de klant over naar Support. Dit zijn geroutineerde collega’s met kennis op het gebied van applicatiebeheer en klantondersteuning. Zij helpen de klant in hun dagelijkse wensen en behoeften.
Jouw vraagstuk, ons project
Heeft jouw organisatie een (complex) IT-vraagstuk, waarbij wij hulp kunnen bieden? Of wil je meer weten over onze projectaanpak? Bekijk hier al onze oplossingen of neem contact met mij op via onderstaand formulier.
Geschreven door:
Joey Odijk