026 365 3560 info@kodision.nl
Een dag uit het leven van een (online) marketeer bij Kodision
Ingrid Corstjens, Online Marketeer
“Wat doe jij nou precies? Iets met evenementen, toch?” Dit type vragen hoor ik regelmatig. Blijkbaar krijgen mensen lastig een beeld bij het werk van een (online) marketeer. De combinatie van marketing en een IT-bedrijf maakt het nóg moeilijker.

Dat ‘iets met evenementen’ klopt. Maar ik doe mijzelf (en een hele beroepsgroep zelfs) te kort als ik het bij dit simpele antwoord zou houden. Want het is maar voor een heel klein deel waar en omvat zeker niet alles wat ik doe.
Daarom probeer ik in deze blog antwoord te geven op de vraag: wat houdt mijn werk als (online) marketeer (bij het leukste IT-bedrijf van Arnhem en omstreken) in? Neem 4 minuten de tijd om te lezen en je bent op de hoogte. 

Leuk om te weten. En voor mij handig. Want de eerstvolgende keer dat ik een vraag krijg over wat ik doe, tover ik gewoon deze blog op het scherm van mijn telefoon.

Inspiratie = creativiteit + content

In mijn werk draait (bijna) alles om het bedenken van de juiste content en de juiste (online) activiteiten. Dit vraagt om de nodige dosis inspiratie en creativiteit. Deze doe ik overal op. Op de fiets op weg naar of van mijn werk, tijdens een leuk gesprek, tijdens het sporten of koken of zelfs onder de douche. De beste ideeën ontstaan bij mij niet door naar mijn computerscherm of de kantoormuur te staren. Ze ontstaan op de meest onverwachte momenten. Laten we eerlijk wezen, inspiratie en creativiteit zijn zaken die zich niet altijd laten afdwingen.

Kodision in content

De content en activiteiten die ik bedenk moeten ervoor zorgen dat onze doelgroepen bekend raken met Kodision, de informatie vinden die ze zoeken en dat we (en dit gebeurt voor een groot deel online) een fijne en vruchtbare relatie opbouwen met elkaar.
Bij content kun je denken aan teksten voor verschillende doeleinden, social media posts, video’s en nog veel meer.

Om te zorgen voor de perfecte content met bijbehorende activiteiten is het super belangrijk dat ik weet wie wij als organisatie zijn, wat onze producten kunnen, waar wij het allerbeste in zijn en wat wij nastreven. Daarnaast is het minstens zo belangrijk dat ik onze doelgroepen ken. Dat ik weet wat hun behoeftes zijn. Dit vraagt om een goed plan. Want zonder goed doordachte aanpak geen (gewenst) resultaat.

Another day at the office

Ik heb het grote geluk dat ik op de fiets naar kantoor kan (en dat ik daar dan geen uren over doe). Zo’n fietstochtje is een heerlijk relaxte manier van naar mijn werk gaan. Zonder stress en genietend van de mooie omgeving begint de inspiratie vaak al te borrelen. Als ik aankom op kantoor heb ik vaak al bedacht wat ik die dag wil doen. Aan de slag dus.

Gelukkig is ons kantoor ook een fijne en gezellig werkplek. Licht, ruim, open en gevuld met leuke mensen. Een van de dingen die zo leuk is, is de Kodision kenmerkende kantoorhumor. Benieuwd hiernaar? Lees de blog die collega Jurre hier onlangs over heeft geschreven.
De prettige sfeer is direct bij binnenkomst voelbaar. Dit hoor ik zelfs regelmatig terug van relaties die bij ons op kantoor komen. Erg leuk.

De ochtend gebruik ik vaak voor klussen die volle aandacht vragen en uitdagender zijn. Waar focus voor nodig is. Ik zorg dan voor zo min mogelijk afleiding (Outlook gaat dus uit). Muziekje aan en knallen maar. Uitwerken van een campagne, aan de slag met onze eigen marketingstrategie of uitdenken van positionering van een bepaald product of (een gedeelte van) onze dienstverlening.

Tijd voor lunch. Ik ga met collega’s naar buiten voor een wandeling en om even bij te praten. Of ik eet gezellig samen met collega’s aan de grote tafel in de keuken. Na de lunch ben ik weer opgeladen voor het tweede gedeelte van de dag.

De middag reserveer ik voor acties uit mijn mailbox, losse klussen en afspraken. Ook de meer uitvoerende taken die bij mijn werk horen bewaar ik voor de middag. Zo kan het zijn dat ik een deel van de middag gebruik om te schakelen met een geschikte locatie voor een evenement dat gepland staat en de digitale uitnodiging maak die hiervoor verstuurd wordt. Want ja, evenementen zijn inderdaad een klein, maar ook ontzettend leuk onderdeel van mijn werk.

Samen maken we het verschil in IT-beleving

Sparren met collega’s is belangrijk in mijn werk. Ik wil natuurlijk wel dat alles klopt, we hetzelfde doel voor ogen hebben en dat de gestelde doelen haalbaar zijn. Daarom ga ik ook regelmatig met een collega mee naar afspraken bij klanten. Dit helpt mij enorm. Hierdoor kan ik veel beter de vertaling maken van de functionaliteiten van onze slimme softwareproducten naar de oplossing die ze onze klanten uiteindelijk bieden. Na deze afspraken bruis ik vaak van de inspiratie en ideeën om mogelijke nieuwe kansen te benutten.

Het is het resultaat dat telt

Bij Kodision streven we eenvoud, plezier en resultaat na. Dat geldt zeker ook voor mijn functie. Uiteindelijk is het toch (ook) het resultaat dat telt. Een gedeelte van mijn werkzaamheden houdt dus in dat ik wil weten waar mijn ondernomen activiteiten toe leiden. Hiervoor gebruik ik verschillende tools en statistieken om dit in kaart te brengen en te monitoren.

Samen met mijn directe collega’s van marketing en sales staan we dan ook regelmatig stil bij de resultaten. En kijken we waar ruimte is voor nieuwe kansen. Waarna ik weer aan de slag mag om nieuwe content en activiteiten te bedenken. Wat heb ik toch een topbaan!

Marketing as a Service

Kodision is meer dan een softwareleverancier alleen. Klantgericht werken staat hoog in het vaandel bij Kodision. Samen met mijn collega’s kan ik jouw organisatie hier ook bij helpen. Lees hier meer over Marketing as a Service.

 

Ben je benieuwd naar Marketing as a Service?

Wil je meer blogs lezen? Dit zijn ons laatste blogs:

altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer de laatste updates!
Share This