026 365 3560 info@kodision.nl
De ontwikkeling van een MijnOmgeving
Boy Thach, Software Engineer
In de klantcase “ILT biedt klanten met MijnOmgeving duidelijkheid en gemak” (hier terug te lezen) en in de blog van mijn collega Sara over “Scrum in de praktijk” (die je hier kan vinden) heb je al wat kunnen lezen over pilot van de MijnOmgeving van ILT. In deze blog zal ik wat vertellen over de ontwikkeling van deze MijnOmgeving.

Een stukje voorgeschiedenis

Begin vorig jaar sprak ILT de wens uit om samen met ons te onderzoeken of het mogelijk was een portaal aan te bieden. Vanuit Marketing & Sales heeft Laurens de Vries een Proof-of-Concept gemaakt van een portaal binnen TriplEforms. Het resultaat gaf ILT voldoende vertrouwen om samen met ons verder te gaan, waarna een speciaal opgezet ontwikkelteam deze PoC omgebouwd heeft tot een generieke en volwaardige TriplEforms functionaliteit.

In ongeveer dezelfde periode vorig jaar vond ook een TriplEforms migratie bij ILT plaats. Aansluitend aan deze migratie heeft ook een complete restyling van de formulieren plaatsgevonden. Beide projecten zijn door mij en mijn team uitgevoerd. Hierdoor waren wij en de mensen bij ILT al bekend met elkaar en wisten we wat we van elkaar konden verwachten.

Op basis van de ervaringen uit deze twee voorgaande projecten in combinatie met de complexiteit en de randvoorwaarden van dit project was SCRUM de meest geschikte aanpak. Sara heeft in haar blog al uitgebreid over onze ervaringen met SCRUM geschreven.

Wat hebben we gerealiseerd?

De portaalfunctionaliteit is door onze mensen van R&D als een template opgezet waardoor wij per klant veel functionaliteiten op maat kunnen configureren en ontwikkelen. ILT heeft bijvoorbeeld een heel uitgebreid beschreven stijlgids en heeft uitgebreide wensen in functionaliteit. Dankzij de vrijheid die het portaal biedt, hebben we aan veel van deze wensen kunnen voldoen. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:

  • Een huisstijl
  • Koppeling met zaaksysteem Kim
  • Authenticatie door middel van e-Herkenning

Afgelopen jaar hebben wij drie sprints gedaan waarin we de basis van het portaal uitgewerkt hebben tot een versie die met alle functionaliteiten die nodig waren voor een pilot. Deze pilot, waarbij ILT een beperkt aantal van haar klanten toegang tot het portaal biedt, loopt tot begin dit jaar.

Wat gaan we verder nog doen?

Op basis van de evaluatie van de pilot zullen wij dit jaar in een aantal sprints weer nieuwe wensen en functionaliteiten gaan ontwikkelen en implementeren. De backlogitems die ILT nu al gedefinieerd heeft beloven in ieder geval weer veel mooie ontwikkelingen en uitdagingen!

En anderen….

Ook voor andere klanten zijn we volop bezig met het gebruik van een MijnOmgeving en ook daar zijn de geluiden positief. Wil je meer weten over de MijnOmgeving? Neem dan contact op met Accountmanager Derya Alper

Heb je een vraag? Stel hem gerust!

altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer de laatste updates!
Share This