
Vanzelfsprekend of toch niet?
Dit nieuws betekent namelijk dat mede door onze producten, het voor de Nederlandse burger makkelijker dan ooit is om online aanvraagformulieren in te dienen. Gebruiksvriendelijkheid dáár draait het om. En dat dit niet in alle Europese landen vanzelfsprekend is, werd ons vorig week duidelijk toen we een bezoek brachten aan de E-NRW Beurs in Düsseldorf.
Hoe zit het met onze buurlanden?
De E-NRW beurs wordt jaarlijks georganiseerd voor en door lokale Duitse overheden om kennis te delen op gebied van automatisering en optimalisaties. Dit jaar met als Thema: Digitalisierungsoffensive 4.0 fur NRW. Tijdens deze dag spraken verschillende professoren en bestuurders over diverse thema’s met als hoofddoel het delen van kennis. Wat zowel tijdens de plenaire sessies als tijdens alle kennissessies direct opviel is dat Nederland een enorme voorsprong heeft als het gaat om automatisering. Ook lijkt de Duitse (lokale) overheid vooral op zoek te zijn naar verbeteringen van interne processen en nog niet naar meer gemak voor de burger. Tot slot zie je een groot verschil in de acceptatie van nieuwe ontwikkelingen, zoals mobiele apps. Waar we in Nederland volop gebruik maken van Whatsapp voor zakelijke business, wordt hier in Duitsland voor gevreesd. Verschillende professoren gaven aan dat ze zelfs geen Whatsapp gebruiken om contact te onderhouden met familie. En dat is anno 2018 toch opmerkelijk te noemen.
Kunnen wij jou helpen?
Deze dag toonde eens te meer aan dat Nederland een voorloper is als het gaat om digitale dienstverlening. Ben jij nieuwsgierig naar wat Kodision voor jouw organisatie kan doen op het gebied van digitale dienstverlening? Stel ons gerust een vraag!
Stel een vraag aan accountmanager Bram van den Hoven

Wil je meer blogs lezen? Dit zijn ons laatste blogs:

Doe mee aan WCAG. Deel 1: Waarom voldoen we niet?
Uit onderzoek blijkt dat 80% van de Nederlandse gemeenten nog niet voldoet aan de WCAG-richtlijnen. In deze blogserie gaan we dieper in op de oorzaak en oplossing. Laten we beginnen bij het begin: waarom voldoen gemeenten (nog) niet?

Regie op klantbeleving: de Customer Journey van Kodision
Hoe kunnen touchpoints uit de Customer Journey van Kodision verbeterd worden, zodat die verbetering leidt tot kwalitatievere leads en een hogere klanttevredenheid? Lees hoe marketingstagiair Jannes dit heeft aangepakt.

Kodision geeft studenten introductie in Scrum werkwijze
Scrum Master Niels van den Berge ging bij de Hogeschool van Arnhem Nijmegen (HAN) langs om vanuit zijn praktijkervaring studenten Facility Management een introductie in Scrum te geven. Lees hier zijn verslag!

Nog betere dienstverlening bij De Fryske Marren
Met behulp van de TriplEforms Vault is het voor burgers in gemeente De Fryske Marren nu nog makkelijker én sneller om een evenementenaanvraag te doen. Hoe zij dit hebben gedaan? De klant verteld!