Waarom één vraag per keer?
Om snel en effectief door de vragenlijst heen te gaan is het belangrijk om niet afgeleid te worden door vragen die je al beantwoord hebt of nog moet beantwoorden. Met een set vragen per keer houdt de invuller meer overzicht. Hiermee lever je digitale dienstverlening die werkt. Onderscheid je van anderen en biedt je gebruikers de beste ervaring.

Voorkom eindeloos scrollen
Bij een lange vragenlijst krijg je snel een eindeloos scroll effect. Hiermee vergroot je de kans dat de invuller afhaakt. Of overzicht kwijtraakt. Ongewenste situaties die je wilt voorkomen. Bij formulieren waarbij steeds alleen de actieve vragen zichtbaar zijn voorkom je dit. Of hoeft de gebruiker niet steeds heen en weer te scrollen om alle vragen in te vullen.
Overzichtelijke formulieren
Maak je formulieren overzichtelijker en gebruikersvriendelijk door één vraag per keer te stellen. Let hierbij ook op de volgorde waarop je de vragen stelt en de hoeveelheid vragen. Is de volgorde logisch? Zijn alle vragen noodzakelijk? Is het voor de invuller duidelijk hoeveel vragen er nog ingevuld moeten worden? Allemaal simpele manieren om jouw formulier gebruikersvriendelijker te maken.


Meet wat werkt
Door één vraag per keer in beeld te brengen kun je de formulieren makkelijk gebruiksvriendelijk maken. Welk effect dat heeft breng je snel in kaart met de statistiekenmodule. Hiermee zie je direct hoe snel een vraag beantwoord wordt en wanneer een invuller een formulier verlaat. Vergelijk de gegevens voor je één vraag per keer gebruikt hebt en je zult versteld staan van de resultaten.
Ervaar het zelf
Wil je jouw formulier gebruiksvriendelijker maken door één vraag per keer te gebruiken? Neem contact op met ons.
Heb je een vraag?
Vul het onderstaande formulier in, dan nemen wij contact met jou op om jouw vraag te beantwoorden.

Vlog #22 Accessibility Club Summit 2019 in Berlijn
Afgelopen weekend waren Consultants Lisa Stensen en Rob Tankink aanwezig bij de Accessibility Club Summit 2019 in Berlijn. Hier hebben zij workshops gevolgd over digitale toegankelijkheid. Bekijk de vlog!

5 redenen waarom TriplEforms Vault dienstverlening verbetert
Verzorging van de beste digitale dienstverlening voor jouw organisatie. Het gaat goed, maar het kan nog beter. Lees mee waarom jij in 2019 nog voor TriplEforms Vault moet kiezen!

KIM Zaaksysteem in 2020: dit is wat je moet weten
Zaaksysteem KIM is toe aan een update. In 2020 komen er een aantal nieuwe releases aan. Benieuwd hoe de roadmap 2020 van KIM eruit ziet en hoe jij hier als klant bij betrokken wordt? Lees nu de blog!

De meest toegankelijke blog over inclusieve online formulieren
Begrijpelijke taal, contrasterende kleuren, duidelijke tekststructuur voorzien van koppen en ondertiteling bij een filmpje. Het is de week van de toegankelijkheid. Voldoen jouw formulieren al? Wij kunnen helpen!