026 365 3560 info@kodision.nl
digitale formulieren
Hoe haal je maximaal rendement uit click-call-face?
Ard van Winden, Senior accountmanager
Het click-call-face principe wordt steeds meer toegepast. Contact met de inwoner is bij voorkeur digitaal. Om als gemeente het beeld van je (digitale) dienstverlening beter te maken en je inwoners zo goed mogelijk te helpen is het dus belangrijk dat het click-gedeelte optimaal werkt. Goede formulieren zijn daar essentieel voor.

Waarom haken invullers af?

Om formulieren zinvol te verbeteren is het belangrijk te weten waar de invuller afhaakt. Zie je hierin patronen? Verschilt het per formulier? Is het formulier toegankelijk genoeg? Is er iets anders aan de hand?
Door exact te weten hoeveel gebruikers op een bepaalde vraag afhaken, om welke aantallen het per formulier gaat en hoe lang gebruikers per vraag bezig zijn kun je gericht de formulieren gebruiksvriendelijker maken. Met de statistiekenmodule heb je dit allemaal in één keer overzichtelijk.

Direct verbeteren

De inzichten die je verkrijgt met de statistiekenmodule kun je vaak direct toepassen. Bijvoorbeeld bij een gebruiker van wie het evenementenformulier veel afhakers had. Dit bleek steeds bij dezelfde vraag te zijn. Deze vraag leidde naar de betaaloptie Ogone. Door bij het openen van het formulier direct aan te geven dat er afgerekend werd ging het uitvalpercentage aanzienlijk naar beneden.

Vergroot klanttevredenheid en behaal hoger rendement

Maximaal rendement

Door maximaal rendement te halen uit het click-onderdeel kan het click-call-face verder toegepast worden. Met kleine aanpassingen aan de formulieren kan het aantal call en face momenten verminderd worden.

Click-call-face

Je wilt zo volledig mogelijk rapporteren over het resultaat van de digitale dienstverlening. Door duidelijk te hebben wat de aantallen zijn van het totaal geopende formulieren, het totaal ingevulde formulieren en waar verbetering mogelijk is kun je optimaal rapporteren. Ook kun je hiermee goed meten wat de impact is van de formulieren. Je weet direct waar in het formulier je wijzigingen wilt doorvoeren. Verbeter je digitale dienstverlening en haal optimale resultaten uit het click-call-face principe.

Meer weten? Download de factsheet

Benieuwd naar de mogelijkheden van de statistiekenmodule? Download hieronder de factsheet. Wil je de demo zien? Neem contact op met Ard. Ook voor vragen of meer informatie kun je bij hem terecht. Je bereikt hem via 06- 51 50 96 28 of stuur een mail naar a.vanwinden@kodision.nl

 

 

altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer de laatste updates!

Lees hier de laatste blogs

Een nieuwe TPM verklaring, en nu?

Een nieuwe TPM verklaring, en nu?

digitale formulieren Een nieuwe TPM verklaring, en nu? Ard van Winden, Senior Accountmanager Digitaal én veilig. Samen zetten we ons daar voor in. Daarom heeft Kodision ook dit jaar weer ruim op tijd de TPM-verklaring beschikbaar. Zodat jij veilig met jouw kerntaken...