026 365 3560 info@kodision.nl

Digitale klantreizen

Een handige whitepaper

Stap voor stap je digitale klantreis optimaliseren

Wat begon als een trend in het bedrijfsleven waait over naar overheidsland: het in kaart brengen en optimaliseren van de klantreis van jouw klanten. Het is een veelbesproken onderwerp op congressen, in blogs en vaktijdschriften. Logisch ook, want een goede klantreis zorgt ervoor dat jouw klant prettiger zaken met je doet. Dit leidt tot een positieve interactie tussen inwoner/ondernemer en overheidsinstelling.

Elke dag maak je verschillende klantreizen. Sommige zijn kort en onbewust, zoals wanneer je een pak melk koopt in de supermarkt. Uit gewoonte pak je vaak dezelfde soort, tenzij je door een aanbieding of iets wat je gelezen hebt een ander soort of ander merk kiest. Andere klantreizen duren langer en maak je bewuster. Bijvoorbeeld wanneer je jouw zomervakantie boekt. Grote kans dat je meerdere bestemmingen en aanbieders bekijkt en vergelijkt.

Download de whitepaper aan de rechterzijde en leer hoe jij een klantreis inricht.

Een handige whitepaper over digitale klantreizen.

Hierin leer je:

  • Hoe een klantreis eruitziet
  • 5 onderdelen van een klantreis
  • Hoe je de klantreis optimaliseert
  • Welk stappenplan te volgen.

De Digitale Klantreis

Klantreizen alleen voor bedrijven? Nee, juist ook voor de overheid. Inwoners en ondernemers hebben regelmatig te maken met klantreizen waarbij ze touchpoints met overheidsinstellingen hebben. Denk bijvoorbeeld aan een verhuizing, waarbij de klantreis langs de internetprovider en energieleverancier gaat, maar ook langs de gemeente om de adreswijziging door te geven en mogelijk om zich bij een nieuwe gemeente in te schrijven. Of een ondernemer die een event organiseert waarvoor de vergunningsaanvraag bij de overheid ook een onderdeel van de klantreis is.

Klantreis in stappen

Door de gebruikerservaring duidelijk in beeld te hebben en hierop in te spelen zorg je voor een goede gebruikerservaring. Hierbij is het dus wel essentieel dat je weet wat die klantreis is. Welke stappen volgt de inwoner of ondernemer op jouw website. Hoe worden die stappen beleefd? Een klantreis heeft veel verschillende momenten met verschillende belevingen en emoties. Door goed inzicht hiervan te hebben kun je de stappen optimaliseren.

Kodision helpt met het optimaliseren van jouw Digitale Klantreis

Het laatste nieuws

Share This