Klantcase

Den Haag, beste digitale dienstverlener

De gemeente Den Haag wil dat haar burgers en ondernemers veel zaken zelf gemakkelijk en snel online kunnen regelen. Met TriplEforms is dit gerealiseerd.

De aanleiding

De gemeente Den Haag wil dat haar inwoners en ondernemers veel zaken zelf online kunnen regelen.

Achterliggende redenen

Goed, gemakkelijk en snel
Zaken online regelen. Gemakkelijk, goed en snel als inwoner en ondernemer. Daar wil de gemeente Den Haag voor staan. Snel online je weg vinden en wijzigingen makkelijk online doorgeven is hoe de gemeente contact wil laten lopen.

De oplossing

De logische keuze was om gebruik te maken van TriplEforms. Van evenementenaanvraag, een aanvraag voor leerlingenvervoer tot het doorgeven van een verhuizing, alle wensen van Den Haag werden gerealiseerd met deze digitale formulieren.

Gerealiseerd

Den Haag biedt met TriplEforms online dienstverlening aan met:

  • meertaligheid
  • eenmalige uitvraag; dus zonder overbodige vragen
  • aanvragen, wijzigen en opzeggen parkeervergunning volledig digitaal
  • alle soorten vergunningen digitaal aan te vragen
  • aanvraag voor borden en belijningen ook digitaal
  • digitaal afrekenen mogelijk
  • aanvraag kun je tussentijds bewaren en op andere devices afmaken
  • 100 digitale formulieren
  • 1 centrale voorziening voor alle meldingen
  • al meer dan 6 jaar de beste dienstverlener

Resultaat

Al sinds 2009 staat Den Haag op nummer 1 bij het onderzoek van Ernst&Young naar digititale dienstverlening van gemeenten. Kodision is er trots op dat het met behulp van de digitale formulieren van TriplEforms hieraan heeft kunnen bijdragen.