Klantcase

Nieuwegein in top digitale dienstverleners

‘Standaard waar het kan, verschillend waar het echt moet’ was het uitgangspunt van de gemeente Nieuwegein toen ze op zoek ging naar een digitale formulieren oplossing.

De aanleiding

‘Standaard waar het kan, verschillend waar het echt moet’ was het uitgangspunt van de gemeente Nieuwegein toen ze op zoek ging naar een samenwerkingspartner voor digitale formulieren.

Achterliggende redenen

De gemeente wilde de volgende doelstellingen realiseren:

  • eenvoudige, toegankelijke online dienstverlening
  • samenhangende informatiearchitectuur
  • 24/7 dienstverlening
  • eenvoudige digitale werkprocessen
  • product wordt online direct geleverd

De oplossing

Best of Breed formulieren
TriplEforms was de logische oplossing om de doelstellingen te realiseren. De Best of Breed digitale formulieren maken het mogelijk voor Nieuwegein om snel en eenvoudig intelligente formulieren te ontwikkelen.

Gerealiseerd

Het formulier leerlingenvervoer, aanvraagformulier BIBOB en taxatierapportages zijn een aantal van de dynamische e-formulieren die Nieuwegein aanbiedt.

  • 35 digitale formulieren
  • Binnen 4 weken live
  • 2 jaar in top beste dienstverleners

Resultaat

Top beste gemeenten in digitale dienstverlening

Gemeente Nieuwegein is constant in beweging om het ontwikkelen en verbeteren van de digitale dienstverlening.  Als topgemeente digitale dienstverlening werkt ze met veel tevredenheid met TriplEforms aan een goede klantervaring.