026 365 3560 info@kodision.nl

Kodision zet in op leerlingenvervoer! Meer kwaliteit met minder moeite

Dennis Nass, Consultant
Gemeenten en ouders ervaren ieder jaar dezelfde problemen met het aanvragen van leerlingenvervoer. De aanvraagprocedure en de situatie zijn onveranderd. Toch is het noodzakelijk om ieder jaar een nieuwe aanvraag in te dienen. Mijn situatie wijzigt niet, waarom moet ik alles opnieuw aanvragen? Dit heb ik de vorige keer ook al doorgegeven, waarom weet mijn gemeente dit niet?

In mijn vorige blog is te lezen dat Den Haag bezig is met het digitaliseren van de aanvraag voor leerlingenvervoer. Op een scrumwijze zoveel mogelijk waarde toevoegen in korte tijd heeft een mooi resultaat opgeleverd. Is dit resultaat voor jou interessant? Kodision en Pronexus vinden van wel!

Een complex proces simpel maken zou wat mij betreft beschikbaar moeten zijn voor alle gemeenten. Zo laagdrempelig mogelijk en volledig ontzorgd. Maar hoe komt zo’n oplossing tot stand?

Belangrijke punten voor een goede oplossing

Allereerst hebben wij een lijstje gemaakt van wat wij belangrijk vinden aan onze oplossingen. Alleen dan kunnen wij achter ons werk staan. Punten die essentieel zijn:

 

  • Direct aan de slag
    De oplossing moet direct bruikbaar en toepasbaar zijn. Geen lange trajecten van contracten, overleggen, installaties en dan maar afwachten of het resultaat de gemaakte beloften waarmaakt. Door een kant-en-klaar oplossing als platform aan te bieden kunt u als gemeente direct aan de slag.
  • Totaaloplossing
    Niets is complexer dan meerdere schakels aansluiten in een keten. Helemaal als iedere schakel zijn eigen prioriteiten bepaalt. Doordat wij met Kodision en Pronexus de gehele keten van aanvraag tot goedkeuring tot toewijzing beheersen kunnen wij die complexiteit weghalen. Als gemeente hoef je hiervoor niets te doen. Volledig ontzorgd dus.
  • Geen vragen stellen waar je het antwoord al op weet
    Omdat er aansluiting is op DigID en DUO hebben we relevante informatie van de aanvrager direct beschikbaar. Dit helpt om geen vragen te stellen waar wij het antwoord al op weten.
  • Lage instap
    Het moet voor iedere gemeente mogelijk zijn om mee te doen Daarom is het prijsmodel zo gemaakt dat de oplossing voor alle gemeenten toegankelijk is.

Wat is de meerwaarde voor de klant?

 

Hoe zorg ik voor voldoende waarde voor mijn klant?
Door waarde toe te voegen voor zijn of haar klant.

Oké, helder! Een SaaS oplossing met lage instapkosten dus. Maar hoe zorg ik voor voldoende waarde voor mijn klant? Door waarde toe te voegen voor zijn of haar klant. In het geval van leerlingenvervoer dus de ouders, scholen en uiteraard, de leerlingen zelf.

In het geval van digitaliseren zit dat voor een groot deel al in het bewaken van kwaliteit van gegevens. Zoveel mogelijk voorinvullen, waar mogelijk keuzes voorstellen en alleen vrije invoer indien dit niet anders kan. Door bij de uitvraag al gegevens te controleren is de kans op wijzigingen en foutieve toewijzingen vele malen kleiner.

Dit leidt tot minder frustratie bij de aanvrager ( =meerwaarde voor de klant zijn klant ) en minder werk voor de medewerker die de aanvragen verwerkt ( =meerwaarde voor de klant ). Doordat onze partner Pronexus de beschikking heeft over recente schoolgegevens en eerder ingediende aanvragen kan hierin worden voorzien. Gecombineerd met de intelligente uitvraag van een TriplEforms formulier maakt dit een zeer sterke samenwerking.

Resultaat van de samenwerking

Als ouder eenvoudig je aanvraag indienen en als gemeente volledig de aandacht geven aan kwaliteit. Dat is wat Pronexus en Kodision samen met deze oplossing realiseren. Om dit te bereiken hebben we een online omgeving gemaakt waar aanvraag, goedkeuring en toewijzing zijn geborgd. Volledig op elkaar afgestemd voor een efficiënte afhandeling. Zodat ouder, schoolbestuur en gemeente makkelijk het eigen stuk van de aanvraag kunnen afhandelen.

En nu? Bovenstaande verhaal heeft geleid tot een mooie demo omgeving voor de gemeente Grootenbroeck. Nog nooit gehoord van gemeente Grootenbroeck? Klopt! We hebben een fictieve gemeente gemaakt om je te laten zien hoe het proces werkt.

Meer weten?

Benieuwd naar wat wij voor jouw gemeente kunnen betekenen? Accountmanager Marco Hout vertelt je graag meer.

Heb je een vraag?

altijd als eerste op de hoogte zijn van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer de laatste updates!
Share This