026 365 3560 info@kodision.nl

Zuid-Holland: de beste digitale dienstverlening geven

Lees hoe de Provincie Zuid-Holland dit doet

De aanleiding

De vraag van de Provincie Zuid-Holland: 
Digitale formulieren, beschikbaar vanuit een centrale bibliotheek, die onderdeel moeten worden van het e-Loket “MijnZH”
Gemeente Nieuwegein

Achterliggende redenen

 
Was het motto om maatwerk te voorkomen toen Nieuwegein in het gezamenlijk aanbestedingstraject ANDEZ1 van diverse gemeenten op zoek ging naar een ‘Midoffice Suite’. Om tot excellente dienstverlening te komen, zou deze suite de gehele dienstverleningsketen moeten gaan ondersteunen.
Gemeente Nieuwegein

De oplossing

 

Eén elektronisch loket voor zowel externe gebruikers – burger, bedrijf, instelling en overheid.Vanuit TriplEforms worden koppelingen gemaakt met onder andere DMS/RMA-systeem van de provincie Zuid-Holland (Livelink), DigiD, Ingenico en eHerkenning.

Gerealiseerd

Provincie Zuid-Holland heeft met de formulieren van TriplEforms gerealiseerd:
  • online en offline formulieren invullen
  • digitaal formulieren ondertekenen en beveiligd verzenden
  • inwoners kunnen via een persoonlijk profiel informatie van de Provincie ontvangen
  • aanvragen van verklaringen
Gemeente Nieuwegein

Resultaat

Gebruiksvriendelijke digitale dienstverlening

Inwoners van de Provincie Zuid-Holland kunnen gemakkelijk digitaal wijzigingen doorgeven. De mogelijkheden worden steeds verder uitgebreid. Innovatieadvies kan sinds kort online aangevraagd worden. Er staat nog veel meer in de planning, om de digitale dienstverlening op het hoogste niveau te houden.

Meer weten? Download de factsheet

Benieuwd naar de formulieren?

Ard van Winden

Onze specialist Ard gaat graag met je in gesprek.

Ard van Winden
Accountmanager
026 365 3560
a.vanwinden@kodision.nl

Wij zijn supertrots op onze klanten en de resultaten die ze behalen. Daarom vertellen we je graag meer.