Een eenvoudige klachtenprocedure

De klachtenprocedure van een bedrijf is vaak erg ingewikkeld. Niet alleen voor klanten, maar ook voor de medewerkers van het bedrijf. Klachten worden bijvoorbeeld op verschillende wijze geregistreerd waardoor ze niet of slecht behandeld kunnen worden. Met de klachtenoplossing van Resolve hoeft dit niet meer.

> Download klachtenmanagement case

Maak zelf je klachtenformulier

Alles begint met het maken van een klachtenformulier. Met behulp van de handige Resolve editor maak je het formulier helemaal zelf. Het werkt simpel met drag and drop. Je hebt hiervoor geen IT-kennis nodig.
Het formulier zorgt er voor dat je alle ingevulde klachten op dezelfde manier ontvangt. Gevalideerd en correct ingevuld.

> Ik wil een demo
Klachtenmanagement met Resolve | Resolve

Routeren van klachtenformulieren

Ieder formulier legt een bepaalde route af door je bedrijf. Alleen de medewerker(s) voor wie de klacht is bedoeld, krijgen het formulier te zijn.
Bij het maken van het klachtenformulier geef je deze route direct in. Dit zorgt ervoor dat je klachtenprocedure veel efficiënter wordt,

> Automatiseer mijn klachtenproces
Klachtenmanagement met Resolve | Resolve
Rapportages met Resolve | Resolve

De voordelen van Resolve

Wanneer je kiest voor de Resolve klachten oplossing profiteer je van veel voordelen. We hebben ze voor je op een rij gezet:

  • Uniforme aanpak van klachtenafhandeling
  • Inzicht in klachten: soort, doorlooptijd, etc.
  • Vastleggen van de oorzaak van klachten
  • Continue controle op kwaliteit
  • Terugdringen van het aantal klachten
  • Verhoging van klantenbinding
> Ik wil een demo

De 8-D methode en Resolve

Resolve gebruikt o.a. de 8D-methode om klachten op te lossen. Je kunt hiermee  gestructureerd de oorzaak van problemen achterhalen. Het is hiervoor noodzakelijk om alle kennis en kunde die een team bezit in te zetten. De 8D-methode bestaat uit 8 fases en richt de aandacht op het voorkomen van het probleem.

  • 1. Stel een team samen
  • 2. Beschrijf het probleem
  • 3. Los het probleem tijdelijk op
  • 4. Spoor de oorzaak op
  • 5. Vind de oplossing
  • 6. Implementeer de oplossing
  • 7. Voorkom het probleem
  • 8. Beloon het team.

Tevens is de 8D-methode een goed hulpmiddel om verbeteringen door te voeren aan producten of processen. Zo simpel is het.

Klachtenmanagement met Resolve | Resolve

Inzicht in klachten met Resolve

Nieuwsgierig geworden wat Resolve precies voor jou kan betekenen? Vraag dan de One Day Challenge aan. In een dag automatiseren wij samen met jou jouw klachtenproces. Daag ons uit en wij laten zien hoe simpel het is.

> Ik wil een One Day Challenge