Klantportaal MijnOmgeving

Is jouw organisatie klaar voor de volgende stap in digitale volwassenheid en online self-service? Kies voor klantportaal de MijnOmgeving waarin burgers zelf op ieder gewenst moment de status van een aanvraag of melding kunnen inzien. Wat zijn de voordelen?

Wij helpen jouw organisatie digitaal succesvol te zijn. Martina vertelt je graag de voordelen van ons klantportaal de MijnOmgeving.

Benieuwd hoe de MijnOmgeving er uit ziet? In deze demo laat Maarten je alle functionaliteiten zien.

Verhoog klanttevredenheid

De wereld is in verandering. Tegenwoordig is Information On Demand de standaard. We willen zelf bepalen wanneer we welke informatie tot ons nemen. Dit verwachten we ook van organisaties waarmee we zaken doen, zoals de gemeente bij het aanvragen van een paspoort of de Belastingdienst voor het aanvragen van een WW-uitkering. Wil jij jouw klanten optimaal gemak bieden en de klanttevredenheid verhogen? Dan is het hebben van een klantportaal een absolute must.

Verlaag werkdruk Klant Contact Centrum

Wanneer je als burger een klacht of melding indient, wil je weten wat de status van de aanvraag is en wanneer je antwoord kunt verwachten. Vaak neemt de klant hiervoor contact op met jouw Klant Contact Centrum. Dit kun je voorkomen door een klantportaal in te richten. Zo ziet de klant op ieder gewenst moment in één oogopslag of zijn aanvraag al in behandeling is genomen en wat de status hier van is. Er komen minder telefoontjes en e-mails binnen wat zorgt voor werkverlichting en besparing van geld en tijd. Een win-win situatie dus!

Bied veiligheid en transparantie

Tot slot biedt een klantportaal transparantie richting jouw klanten. De klant ziet letterlijk wat er met zijn aanvraag gebeurd. Ook biedt deze informatievoorziening meer veiligheid dan de traditionele contactkanalen. De klant logt namelijk met zijn DigiD, eHerkenning of een eigen account in in een beveiligd portaal. Door deze inlogmethoden is het mogelijk om eerder ingevulde gegevens automatisch te pre-fillen bij een volgende aanvraag. Wil jouw organisatie op een veilige manier de volgende stap zetten in klantbeleving?

Digitaal klantportaal

Bij onze klanten zagen wij een toenemende vraag naar klantportalen. Daarom is het klantportaal MijnOmgeving ontwikkeld. Het werkt simpel:

  1. De klant logt eenmalig in op een beveiligd portaal, bijvoorbeeld met eHerkenning, DigiD of een eigen account.
  2. Door middel van pre-fill worden al bekende gegevens automatisch ingevuld.
  3. Op een persoonlijke pagina heeft de klant inzicht in gegevens uit verschillende bronnen. Denk aan: Mijn meldingen, Mijn openstaande facturen, Mijn berichten. Daarnaast ziet de klant het soort melding, bijlagen, melddatum en de status.

Interesse?

Wil jij jouw burgers of klanten ook optimale digitale dienstverlening bieden? Dan is het klantportaal de MijnOmgeving misschien wel wat voor jou! Vraag een demo aan, onze experts laten het graag aan je zien.

Vraag demo aan
Kodision Ko