Klantportaal MijnOmgeving

Is jouw organisatie klaar voor de volgende stap in digitale volwassenheid en online self-service? Kies voor klantportaal de MijnOmgeving waarin burgers zelf op ieder gewenst moment de status van een aanvraag of melding kunnen inzien. Wat zijn de voordelen?

Wij helpen jouw organisatie digitaal succesvol te zijn. Martina vertelt je graag de voordelen van ons klantportaal de MijnOmgeving.

Benieuwd hoe de MijnOmgeving er uit ziet? In deze demo laat Maarten je alle functionaliteiten zien.

Verhoog klanttevredenheid

De wereld is in verandering. Tegenwoordig is Information On Demand de standaard. We willen zelf bepalen wanneer we welke informatie tot ons nemen. Dit verwachten we ook van organisaties waarmee we zaken doen, zoals de gemeente bij het aanvragen van een paspoort of de Belastingdienst voor het aanvragen van een WW-uitkering. Wil jij jouw klanten optimaal gemak bieden en de klanttevredenheid verhogen? Dan is het hebben van een klantportaal een absolute must.

Verlaag werkdruk Klant Contact Centrum

Wanneer je als burger een klacht of melding indient, wil je weten wat de status van de aanvraag is en wanneer je antwoord kunt verwachten. Vaak neemt de klant hiervoor contact op met jouw Klant Contact Centrum. Dit kun je voorkomen door een klantportaal in te richten. Zo ziet de klant op ieder gewenst moment in één oogopslag of zijn aanvraag al in behandeling is genomen en wat de status hier van is. Er komen minder telefoontjes en e-mails binnen wat zorgt voor werkverlichting en besparing van geld en tijd. Een win-win situatie dus!

Bied veiligheid en transparantie

Tot slot biedt een klantportaal transparantie richting jouw klanten. De klant ziet letterlijk wat er met zijn aanvraag gebeurd. Ook biedt deze informatievoorziening meer veiligheid dan de traditionele contactkanalen. De klant logt namelijk met zijn DigiD, eHerkenning of een eigen account in in een beveiligd portaal. Door deze inlogmethoden is het mogelijk om eerder ingevulde gegevens automatisch te pre-fillen bij een volgende aanvraag. Wil jouw organisatie op een veilige manier de volgende stap zetten in klantbeleving?

Meer weten over de MijnOmgeving?

MijnOmgeving: een klantportaal voor burgers

  • Hoe het werkt
  • 3 voordelen van een klantportaal
  • MijnOmgeving functionaliteiten
  • Uitgelicht: berichtenmodule & doelgroepscheiding
  • Klantcase ILT
Download whitepaper

Digitaal klantportaal

Bij onze klanten zagen wij een toenemende vraag naar klantportalen. Daarom is het klantportaal MijnOmgeving ontwikkeld. Het werkt simpel:

  1. De klant logt eenmalig in op een beveiligd portaal, bijvoorbeeld met eHerkenning, DigiD of een eigen account.
  2. Door middel van pre-fill worden al bekende gegevens automatisch ingevuld.
  3. Op een persoonlijke pagina heeft de klant inzicht in gegevens uit verschillende bronnen. Denk aan: Mijn meldingen, Mijn openstaande facturen, Mijn berichten. Daarnaast ziet de klant het soort melding, bijlagen, melddatum en de status.

De Berichtenmodule

Klantportaal de MijnOmgeving bevat een berichtenmodule. Deze module is vergelijkbaar met de berichtenbox voor bedrijven. Overheden kunnen via het klantportaal berichten sturen naar de gebruikers van de MijnOmgeving. Dit kan naar één persoon, een doelgroep of naar iedereen tegelijk. De gebruiker krijgt dan een e-mail ter kennisgeving als er een nieuw bericht klaar staat in de MijnOmgeving. Hoe de inbox eruit ziet? Precies zoals je gewend bent: met gelezen/ongelezen berichten, de mogelijkheid om bijlagen toe te voegen, om berichten te archiveren en meer.

Doelgroepscheiding

Klantportaal de MijnOmgeving heeft ook de module 'doelgroepscheiding'. Dit houdt letterlijk in dat je de MijnOmgeving kunt inrichten op basis van doelgroepen. De ene doelgroep ziet dan andere styling, formulieren, berichten, informatie en/of zaken dan de andere doelgroep na het inloggen. Je kunt zelf bepalen of gebruikers bij inloggen een doelgroep kunnen kiezen, of dat jij ze als overheid van tevoren al in een doelgroep hebt ingedeeld.

Interesse?

Wil jij jouw burgers of klanten ook optimale digitale dienstverlening bieden? Dan is het klantportaal de MijnOmgeving misschien wel wat voor jou! Vraag een demo aan, onze experts laten het graag aan je zien.

Vraag demo aan

Martina Vidovic

Accountmanager

Jouw burgers optimale dienstverlening bieden?

Heb jij nog vragen over de voordelen of de mogelijkheden van een klantportaal? Plan gerust een adviesgesprekje met mij, ik beantwoord met plezier al je vragen.

Adviesgesprek inplannen