Den haag: de beste digitale dienstverlener

Maak kennis met TriplEforms

De aanleiding

De gemeente Den Haag wil dat haar burgers en ondernemers veel zaken zelf online kunnen regelen.
casestudy Den Haag

Achterliggende redenen

Goed, gemakkelijk en snel
Zaken online regelen. Gemakkelijk, goed en snel als inwoner en ondernemer. Daar wil de gemeente Den Haag voor staan. Snel online je weg vinden en wijzigingen makkelijk online doorgeven is hoe de gemeente contact wil laten lopen.
Gemeente Nieuwegein

De oplossing 

De logische keuze was om gebruik te maken van TriplEforms. Van evenementenaanvraag, een aanvraag voor leerlingenvervoer tot het doorgeven van een verhuizing, alle wensen van Den Haag werden gerealiseerd met deze digitale formulieren.

jaar de beste dienstverlener

digitale formulieren

centrale voorziening voor alle meldingen

Gerealiseerd

‘Standaard waar het kan, verschillend waar het echt moet’
Den Haag biedt met TriplEforms online dienstverlening aan met:
  • meertaligheid
  • eenmalige uitvraag; dus zonder overbodige vragen
  • aanvragen, wijzigen en opzeggen parkeervergunning volledig digitaal
  • alle soorten vergunningen digitaal aan te vragen
  • aanvraag voor borden en belijningen ook digitaal
  • digitaal afrekenen mogelijk
  • aanvraag kun je tussentijds bewaren en op andere devices afmaken
Gemeente Nieuwegein

Resultaat

Al sinds 2009 de beste dienstverlener

Al sinds 2009 staat Den Haag op nummer 1 bij het onderzoek van Ernst&Young naar digititale dienstverlening van gemeenten. Kodision is er trots op dat het met behulp van de digitale formulieren van TriplEforms hieraan heeft kunnen bijdragen.

Share This